Voice Over IP
مرکز تلفن تحت شبکه یا IP-PBX (برگرفته از Internet Protocol – Private Branch eXchange) که البته با نام های IP Telephony یا VoIP نیز خوانده می شود، همان مرکز تلفن یا PBX بوده که بر اساس ساختار شبکه طراحی شده است، یا بعبارتی دیگر قابلیت اتصال در بستر شبکه را داشته و با پروتکل های شبکه برای انتقال صدا، تصویر و یا پیام های چند رسانه ای سازگاری دارد.
ر حال حاضر سیستم های تلفنی Voice Over Internet Protocol یا به اختصار VOIP امکانات بسیاری را که مرکز تلفن های قدیمی آن را بصورت مستقل ارائه نمی دادند ، به راحتی و در قالب یک مرکز تلفن واحد ارائه می دهند .
از جمله این امکانات می توان به سیستم ضبط مکالمات ، تلفن گویا همراه با صف انتظار ، اتصال به داخلی هایی که در دفاتر دیگر شرکت هستند ، ارتباط داخلی ها با یکدیگر در بین چند دفتر یک شرکت در سیستم های تحت VOIP اشاره نمود .
این شرکت به پشتوانه تجربه ای که طی سال ها از سیستم های تلفنی داشته است مرکز تلفن BMG-VOIP را طراحی و تولید نموده است. این سامانه کلیه امکانات سیستم تلفن گویای قبلی را داشته و همچنین تمامی امکانات جدید سیستم های VOIP را شامل می گردد .
مزایای مرکز تلفن بومرنگ
- تلفن گویا
- دریافت و ارسال فکس
- صندوق صوتی
- نظر سنجی در پایان مکالمه
- اتصال داخلی ها با یکدیگر بدون محدودیت جغرافیایی و در بستر اینترنت
- ضبط مکالمات با امکان تنظیم برای دلخواه برای هر داخلی
- صف انتظار در صورت مشغول بودن داخلی ها
- کنفرانس کردن تماس ها بصورت نامحدود
- کارکرد تحت شبکه و بدون نیاز به سیم کشی های مجزا
- مانیتورینگ تماس ها و وضعیت هر داخلی
- ارتباط با نرم افزار های دیگر از طریق AMI
- قابلیت بیش از 10000 تلفن داخلی
- قابلیت پشتیبانی از 1000 تماس همزمان
- قابلیت اتصال به SIP Trunk
- دارای قویترین سیستم های رمز گذاری برای حفاظت و امنیت شبکه SRTP, TLS and HTTPS
- پشتیبانی از G.711 A-law / U-law, G.723.1, G.726, G.729A