سیستم اعلام و اطفاء حریق فارم بیت کوین

سیستم اعلام و اطفاء حریق فارم بیت کوین  و ارزهای دیجیتال

با توجه به مصرف انرژی بسیار بالا در دستگاه های تولید ارز دیجیتال و عبور جریان برق با آمپر بسیار بالا در کابلهای برق ارتباطی، رعایت استاندارد های لازم جهت جلوگیری از آتش سوزی بسیار اهمیت دارد. برخی مواقع دارندگان فارم های تولید ارزهای دیجیتال با اینکه از نظر خودشان تمامی استانداردهای لازم را رعایت نمودند اما متاسفانه شاهد بروز آتش سوزی که منجر به از بین رفتن تمامی تجهیزات مستقر در فارم گردیده هستیم. در بعضی مواقع دستگاه های ماینر( انواع ماینر ها مانند S17، F1، M3 ، E10  و...)  با توجه به شرایط محیطی جریان برق بیشتری نسبت به پیشبینی اولیه مصرف می نمایند که این امر بیشترین عامل ایجاد آتشسوزی در مزرعه های ارزهای دیجیتال می باشد.

 

سیستم های اعلام و اطفاء جهت فارم های ارز دیجیتال

استفاده از سیستم های اعلان و اطفاء حریق در مزارع  بیتکوین و ارزهای دیجیتال به عنوان یکی از  مهمترین اجزا در طراحی فارم مورد توجه سرمایه گذاران این صنعت می باشد.

با توجه به شدت جریان هوا در مراکز تولید بیتکوین و ارزهای دیجیتال بکارگیری دکتورهای معمول مانند دتکتورهای دودی و حرارتی کارساز نخواهد بود، زیرا شدت باد امکان رسیدن دود به دتکتور دودی را غیر ممکن می سازد و این آشکار ساز قبل از اینکه عمل نماید خود از بین خواهد رفت! به دلیل شدت جریان هوا، بوجود آمدن هر گونه آتشسوزی باعث شعله ور شدن کل تجهیزات با سرعت بسیار بالا خواهد شد و دتکتور های معمول حرارتی هم زمانی متوجه آتشسوزی خواهند شد که کار از کار گذشته است!

 

شرکت بومرنگ رایانه به عنوان شرکت پیشرو در جهت راه اندازی فارم های ارز دیجیتال با بهره گیری از تیم فنی و  تجربیات بدست آمده چندین ساله خود در  ایجاد دیتا سنتر ها و فارم های بیتکوین و ارزهای دیجیتال موثر ترین راه کارهای اعلان و اطفاء حریق را  با بکار گیری تجهیزات با کیفیت، ویژه مزارع بیتکوین و ارزهای دیجیتال ارائه می نماید.

در این خصوص پیشنهاد ما استفاده از کابلهای LHD جهت کنترل دمای بین کابل ها و اتصالات ماینر های می باشد.

 

دتکتور حرارتی کابلی Linear Heat Detector

این دتکتورها جهت مکان هایی طراحی گردیده است که عبور انسان دشوار، غیر ممکن و یا حادثه خیز می­باشد و یا امکان نصب انواع دیگر دتکتورها وجود ندارد.

از جمله کاربردهای این سیستم را می توان در مواردی از قبیل ترانس ­های برق، خودرو­ها، مخازن سوخت، تونل ­های عبور کابل، تونل­های جاده­ای و ریلی، کشتی­ها، فرودگاه­ها، مراکز تجاری و غیره نام برد.

در طول مسیر حفاظت وجود یک نقطه­ ی داغ (Over Heating) در روی کابل باعث عملکرد دتکتور می گردد. مجموع مقاومت انتهای خط و مقاومت سیم با در نظر داشتن سطح مقطع سیم و طول مسیر مقدار مشخصی است. در صورت بروز حریق در نقطه ای فرضی، با از دست رفتن خاصیت عایق پلیمر حساس به گرما، دو سیم اتصال کوتاه شده و در نتیجه مقاومت کل مدار تغییر می کند. محل حریق بر اساس فاصله و کاهش مقاومت که نسبتی مستقیم با هم دارند توسط کنترلر مخصوص آن مشخص می شوند.

کنترلر مرکزی دتکتور حرارتی کابلی دارای دو نوع آنالوگ و دیجینال بوده و اتصال آن به پنل­ های مختلف بواسطه وجود رله ­های خروجی هشدار و خطا در عملکرد امکان پذیر می­باشد. دتکتورهای حرارتی کابلی با توجه به نوع، طول، قطر و مقاومت سیم، جنس پوشش ها و هم چنین دماهای مختلف دسته­ بندی می ­شوند:

دماهای عملکرد دتکتورهای حرارتی کابلی :

  •     68 درجه سانتی گراد
  •     88 درجه سانتی گراد
  •     105 درجه سانتی گراد
  •     185 درجه سانتی گراد

انواع پوشش­های دتکتور­­های حرارتی کابلی :

  •     پوشش UPVC
  •      پوشش Rilsan جهت جلوگیری از خوردگی کابل در محیط­ های شیمیایی
  •     پوشش Stainless Steel جهت استحکام مکانیکی

استانداردهای جهانی کابل های تشخیص حرارت :

  •     Underwriters Laboratory (U.L.) and (C-UL) Listed – File No: S9029
  •     FM Approvals 3025739
  •     EN54-2 / EN54-4
  •     ATEX Certified

شما هم اکنون می توانید با تماس با واحد اعلان حریق شرکت بومرنگ رایانه از خدمات مشاوره، طراحی و راه اندازی سیستم های اعلان و اطفاء حریق مخصوص فارم های ارز دیجیتال بهره مند گردید.