BMS و خانه هوشمند

Building management system (BMS) چیست؟

“BMS” یا Building management system که در فارسی آن را مدیریت هوشمند ساختمان ترجمه کرده اند به مجموعه سخت افزارها و نرم افزارهائی اطلاق میشود که به منظور مانیتورینگ و کنترل یکپارچه قسمتهای مهم و حیاتی درساختمان نصب میشوند.

وظیفه این مجموعه، پایش مداوم بخش های مختلف ساختمان و اعمال فرامین به آنها به نحویست که عملکرد اجزاء مختلف ساختمان متعادل با یکدیگر و درشرایط بهینه و با هدف کاهش مصارف ناخواسته و تخصیص منابع انرژی فقط به فضاهای در حین بهره برداری باشد.

BMS مییتواند در برگیرنده تمام سرویس های الکتریکی , مکانیکی , و حفاظتی ساختمان باشد. این سرویس ها شامل گرمایش، سرمایش، تهویه مطبوع، آسانسور، نیروگاه برق اضطراری، پله برقی، کنترل روشنایی، دوربین مدار بسته، اعلام و اطفای حریق، کنترل تردد و … هستند.

شرکت بومرنگ رایانه  با هدف بالابردن سطح تخصص و تجربه در حوزه BMS با مطالعاتی گسترده ، به پشتوانه دانش و تجربیات ارزشمند مدیران، متخصصان و مشاوران مجرب خود خدمات متنوعی را در این خصوص ارائه می نماید. چشم‌انداز  شرکت، ایجاد یک مجموعه کاملاً تخصصی با تکیه بر دانش استانداردهای دنیا و جذب مهندسان کارآمد در زمینه‌های تاسیسات مکانیکی، الکتریکی، انرژی و شبکه، با بهره‌گیری از دانش و تجربه در اتوماسیون خانه و سیستم‌های مدیریت هوشمند ساختمان  (BMS ) و ارایه کامل خدمات مهندسی به مشتریان محترم در حوزهBMS  فارغ از نوع برند می‌باشد. این شرکت  درگام نخست، با توجه به نوع کاربری ساختمان، اقلیم منطقه، نیاز ساکنان، مشخصات مجموعه، اهداف و محدودیت‌های کارفرما و حجم سرمایه‌گذاری، نسبت به ارایه راه‌حل‌های مناسب (Solution provider ) برای ساختمان مورد نظر اقدام می‌کند. در مرحله بعد، بر اساس راه کارهای ارائه شده، ماژول‌های مختلف سیستم مدیریت را طراحی می‌نماید. در مرحله طراحی با مشخص شدن سناریوکنترلی اجزای مختلف، نقشه‌ها و دیاگرام‌های کنترلی سیستم تهیه شده و با تعیین لیست ورودی خروجی‌ها و لیست تجهیزات مورد نیاز، نسبت به اجرای سیستم اقدام می‌شود.  در نهایت با انجام برنامه‌نویسی، سناریو کنترلی از پیش تعیین شده نیز پیاده‌سازی شده و می‌توان نسبت به راه‌اندازی سیستم اقدام کرد.

تحلیل دقیق نیازمندی‌های بـازار و تـوان رقابتـی رقـبـا و شناسـایـی بـازار هدف، امکان ارایه خدمـات مهندسی به ساختمان‌های مسکونی، اداری، هتل و ... را مقدور نموده است. تواناییِ چشم‌گیری که این شرکت را از رقبا متمایز می‌نماید، دارا بودن سبدی کامل از محصولات هوشمند با استفاده از پروتکل‌هـای استاندارد  مختلف و ارائه کامل ترین راه‌حل‌های هوشمندسازی به مشتریان می‌باشد.

خانه هوشمند:

سبد محصولات خانه هوشمند این شرکت با مدیریت و هماهنگ کردن تمام اجزای منزل، شما را در نظارت و کنترل آسانتر آنها یاری خواهد نمود و این امکان را می دهد تا به آسانی و بدون محدودیت مکان، کلیه بخشهای ساختمان را کنترل نمایید.

کنترل هوشمند سیستم روشنایی

شما قادر خواهید بود تمام روشنایی های خانه و نورپردازیهای نمای ساختمان را از طریق گوشی هوشمند و یا رایانه، کنترل و سناریوهای مختلف نور پردازی را با توجه به برنامه ریزی که طراحی نموده اید، در زمانهای معین فعال نمایید.

کنترل هوشمند سرمایش و گرمایش

کنترلر مرکزی خانه هوشمند میتواند با مدیریت هوشمند حرارت محیط و کنترل تجهیزات سرمایشی، گرمایشی ساختمان، مانند: کولر آبی، فن کوئیل، گرمایش از کف، اسپیلت و ... تاثیر به سزایی در کاهش اتلاف انرژی بگذارد و همچنین این امکان را فراهم می آورد تا پیش از رسیدن به منزل یا ویلا، دمای مطبوع برای حضور شما فراهم گردد.

کنترل هوشمند سیستم امنیت

محصولات  امنیت مدرن خانه های هوشمند ، علاوه بر مدیریت انواع سنسورهای حرکتی، گاز، دود و... میتواند، زمانهایی که در منزل حضور ندارید با کنترل سیستمهای روشنایی، صوت و تصویر، حضور شما را شبیه سازی کند و همچنین شما را از آخرین وضعیت خانه به وسیله اینترنت و یا پیامک آگاه سازد.

کنترل هوشمند تجهیزات الکتریکی

کلیه دستگاه های الکتریکی منزل، مانند: قهوه جوش، پلوپز، ماشین ظرفشویی، تصفیه کننده هوا، دوربین مداربسته و... میتواند از طریق نرم افزار تحت اندروید، IOS و ویندوز همیشه در دسترس شما باشند.