۱ :تعاریف
۱٫۱ خریدار کسی است که به عنوان شخص حقیقی یا حقوقی اقدام به خرید و پرداخت هزینه سرویس می نماید.
۱٫۲ سرویس : هر یک از خدمات ثبتی، نرم افزاری، فنی وارتباطی قابل ارائه توسط شرکت
۱٫۳ پرتال کاربران : وب سایتی به آدرس crm.boomerang.ir که خریدار در آن جا حساب داشته و از طریق این حساب می تواند فهرست سرویسهای خود را مشاهده؛ آنها را تمدید نموده یا ارتقا دهد و مشخصات خریدار در آنجا ثبت شده و قابل ویرایش و بروز رسانی است.
۱٫۴ پرتال پشتیبانی : وب سایتی به آدرس service.boomerang.ir که کلیه مکاتبات الکترونیکی و ایمیلهای خریداران و سایر کاربران با شرکت در آن جا ثبت و از طریق شماره تیکت قابل پیگیری است.
۱٫۵ تعرفه : فهرست کامل سرویس های قابل ارائه همراه با ویژگی ها ومحدودیتها وقیمتها به نحوی که خریدارکاملا آگاه گردد.
۱٫۶ Spam یا هرزنامه : ارسال ایمیل به فردی بدون اینکه گیرنده بخواهد.
۱٫۷ Spam Cop: وب سایت شناسائی ومقابله با اسپم ( spamcop.net )
۱٫۸ IDC: مرکز خدمات داده ای اینترنت Internet Data Center
۱٫۹ تحویل خدمات : ارائه شناسه یا کلمه عبور استفاده از سرویسهای خریداری شده ویا اعلام انجام سایر خدمات بر اساس فاکتور یا قرارداد بین خریدار و شرکت.
۱٫۱۰ کاربر وب سایت : کلیه اشخاصی که از سراسر دنیا وب سایت خریدار را مشاهده و مرور می کنند.
۱٫۱۱ منابع RAM: میزان استفاده از حافظ اصلی سرور یا سرورهایی که به وب سایت خریدار سرویس دهی می کنند بر حسب مگابایت، وقتی که کاربران آن سایت درحال استفاده ومشاهده آن سایت می باشند.
۱٫۱۲ منابع CPU: میزان استفاده ازپردازنده سرور یا سرورهایی که به وب سایت خریدارسرویس دهی می کنند جهت پردازش درخواست ها واجرای کدهای دینامیک آن سایت نسبت به کل توان پردازنده سروربه صورت درصد وقتی که کاربران آن سایت در حال استفاده ومشاهده آن سایت می باشند.
۱٫۱۳ Disk Space: میزان فضایی که برای ذخیره کلیه فایلهای خریدار اعم ازوب سایت ، ایمیلها ، پایگاه های داده و همچنین لاگهای آنها توسط یک وب سایت مصرف می گردد.
۱٫۱۴ Bandwidth: میزان رد وبدل اطلاعات بین کاربران وب سایت وسرورجهت نمایش و عملکرد یک وب سایت بر حسب مگابایت بر ثانیه. همچنین میزان ردوبدل اطلاعات بین دوسرور در صورتی که این اطلاعات به منظور سرویس دهی به کاربران آن وب سایت باشد.
۱٫۱۵ Datatransfer: میزان تجمیعی رد وبدل اطلاعات بین کاربران وب سایت و سرور یا سرورهای سرویس دهنده به وب سایت خریدار بر حسب مگابایت در ۳۰ روز گذشته.
۱٫۱۶ بالا بودن سرور: دردسترس بودن عمومی سرور در شبکه اینترنت در حداقل ۲ نقطه مختلف از دنیا بسته به سرویسهای مختلفی که روی یک سرور قراردارد باید پاسخ تستهای زیر مثبت باشد :
وب سرور: ping عمومی سرور یا پاسخ دهی سرور روی پورت ۸۰ ازطریق telnet.
ایمیل سرور: ping عمومی سرور یا پاسخ دهی سرور روی پورت ۲۵ یا ۱۱۰ ازطریقtelnet .
دیتابیس سرور: پاسخ دهی سرور روی پورتms sql server وmy sql.
۱٫۱۷ UPTime: نسبت میزان زمانی که کلیه سرویسهای سرویس دهنده به وب سایت خریدار درشبکه اینترنت بالا می باشند به کل مدت قرارداد سرویس دهی به درصد، در صورتی که وب سایت یا برخی از سرویسها به دلیل عدم رعایت بندهای این قرارداد به حالت تعلیق درآیند در این زمان محاسبه نمی شود .
۲ :هویت
۲٫۱ هویت شرکت : شرکت بومرنگ رایانه به شماره ثبت 10731 که در این توافق نامه “شرکت” نامیده می شود.
۲٫۲ هویت خریدار : خریدار شخصی حقیقی یا حقوقی است که مشخصات وی در پرتال کاربران و در بانک اطلاعات کاربران شرکت وجود دارد و سرویسهای خریداری شده تحت حساب وی مدیریت می شود.
۳٫۲ در مورد خریداران با هویت شخص حقوقی، یک نفر نماینده تام الاختیار در پرتال کاربران معرفی می گردد. این نماینده نسبت به سرویس تهیه شده همانند خود شخص حقوقی اختیار تام دارد. وظیفه اعلام کتبی نماینده جدید در آینده بر عهده خریدار بوده و شرکت در صورت عدم دریافت اعلام کتبی، مسئولیتی نسبت به حقوق وعملکرد مالکیت ومسئولیت خریدار نخواهد داشت .
۴٫۲ برای حفظ حقوق قانونی خریداران، کلیه خریداران موظف به ارائه اطلاعات هویتی خود شامل کپی شناسنامه ،کپی کارت ملی برای اشخاص حقیقی ودرخواست شخص حقوقی همراه با کپی روزنامه رسمی آخرین تغییرات، به شرکت می باشند. در صورتی که شرکت، هنگام تکمیل فرآیند خرید، و به جهت تسهیل وتسریع امور، اقدام به دریافت وکنترل این مدارک ننماید، پس از آن حق دریافت این مدارک همواره برای شرکت محفوظ بوده وبا عدم ارائه مدارک در زمان مقرر به شرکت، حقوق مالکیتی خریدار ملغی محسوب می شود و ضمنا عواقب اعلام ناصحیح اطلاعات، مستقیما بر عهده خریدار خواهد بود. شرکت مسئولیتی در قبال کنترل صحت امضاﺀ خریداران ونمایندگان آنها ندارد.
۵٫۲ خریدار اذعان می نماید که کلیه اطلاعات هویتی ارائه شده و آدرسها وشماره تماس و امثالهم صحیح بوده و همواره در بروز نگه داشتن آنها در پرتال کاربران می کوشد. شرکت حق دارد هر زمان که نیاز به کنترل این اطلاعات داشته تصویر برابر اصل این اطلاعات را از خریدار دریافت نماید. شرکت حق دارد تا تکمیل اطلاعات صحیح و مستند نسبت به تعلیق سرویس اقدام نماید.
۶٫۲ مالکیت سرویس و کلیه مسئولیتها و حقوق مرتبط با آن، بر عهده خریدار ویا نماینده خریدار هریک به تنهایی می باشد.
۷٫۲ در صورتی که به درخواست مشتری و در راستای کاهش هزینه ویا بهبود کیفی خدمات نگهداری و تمدید، به جای مشخصات خریدار مشخصات شرکت ارائه کننده خدمات، ثبت شده باشد همچنان مالکیت و کلیه حقوق و مسئولیتهای قانونی بر عهده خریدار خواهد بود.
۳ نحوه ارتباط طرفین با هم
۱٫۳ روش ارتباطی مستند شرکت با خریدار، آدرس ایمیل خریدار و پاسخ به تیکت های پرتال پشتیبانی که در حساب کاربری وی در پرتال کاربران ثبت شده است، خواهد بود.
۲٫۳ روش ارتباطی مستند خریدار با شرکت، ثبت تیکت در پرتال پشتیبانی با دریافت شماره پیگیری تیکت و یا ارسال نامه و دریافت رسید کتبی از شرکت خواهد بود.
۳٫۳ استفاده از ایمیل توسط خریدار برای تسهیل انجام کار مقدوراست ولی روش مستند در موارد شبهه انگیزبرای خریدار محسوب نمی گردد.
۴٫۳ شرکت مسئولیتی نسبت به تبعات وخسارات وارد بر خریداری که اطلاعات تماس تغییر یافته خود را از طرق معتبر به اطلاع شرکت نرسانده است ندارد.
۴ تغییرات
۱٫۴تغییرات در توافقنامه
۱٫۱٫۴ تغییرات توافقنامه : توافقنامه استفاده از خدمات شرکت، تابعی است از قوانین جمهوری اسلامی ایران وسایر قوانین بین المللی و توافقات مجامع بین المللی ناظر بر سرویسهای قابل ارائه شرکت، و از آنجا که این قوانین و توافقات در سطح کشور و بین الملل به طور آنلاین وماهانه امکان تغییر دارند، شرکت حق تغییرات آتی در توافقنامه را بر خود محفوظ می داند ونسخه توافقنامه بروز شده را از طریق لینک به صفحه توافقنامه در وب سایت شرکت در دسترس عموم خواهد بود. ضمنا شرکت مسئولیتی نسبت به اطلاع رسانی نفر به نفر درخصوص تغییرات احتمالی نداشته وخریدار می بایست موارد را در هنگام نیاز با مراجعه به وب سایت شرکت کنترل نماید.
۴٫۱٫۲ توافق نامه با تغییر در قوانین جمهوری اسلامی، و تغییر در قوانین تجارت الکترونیک ایران ممکن است تغییر کند، با هر تغییر، مراتب به صورت email موجود در پرتال کاربران و همچنین در سایت www.boomerang.ir به کاربران اطلاع رسانی خواهد شد. در صورتی که کاربر پس از ۱ هفته اقدام به فسخ قرار داد خود ننماید، به منزله پذیرش قوانین جدید خواهد بود.
۲٫۴ تغییر تعرفه :
۱٫۲٫۴ در صورت تغییر تعرفه درحین استفاده از سرویس، خریدار در صورت تمایل به ارتقا در سرویس فعلی خود موظف به رعایت قیمتهای جدید خواهد بود . لیکن خدمات خریداری شده با تعرفه قبلی تا پایان دوره آن ارائه می گردد.
۲٫۲٫۴ هزینه های کارشناسی نیروی فنی ویا سایر خدماتی که درهنگام استفاده از یک سرویس اولیه خریداری شده مورد نیاز واقع می گردد تابع تعرفه روز درخواست جدید خریدار می باشد .
۳٫۲٫۴ ارتقاﺀ سرویس میزبانی از یک سرویس به سرویس بالاتر( از همان نوع) انجام می گیرد و روش محاسبه هزینه آن به این صورت است که میزان استفاده کاربر از خدمات فعلی به صورت ماه شمار محاسبه شده و از مبلغ پرداختی وی کسر می شود، باقی مانه به عنوان اعتبار، به حساب وی افزوده خواهد شد. هزینه سرویس جدید با تعرفه های موجود در سایت از حساب کاربری وی کسر خواهد شد.
۴٫۲٫۴ سرویسهای خریدار تنزل داده نمی شود .
۵٫۲٫۴ تنزل سرویس تنها در هنگام تمدید قابل انجام است.
۶٫۲٫۴ تغییرات تعرفه از طریق وب سایت منعکس شده وخریدار موظف به تبعیت از آن برای سفارشات جدید می باشد مگر اینکه پیش فاکتور مهلت داری در اختیار باشد که مهلت اعتبار آن به پایان نرسیده باشد.
۳٫۴ تغییرات فنی : شرکت برای بهبود کیفیت خدمات حق انجام تغییرات فنی، سخت افزاری، نرم افزاری یا شبکه ای را در سرویسهای ارائه شده دارد. در مورد تغییراتی که سرویس خریدار را تحت تاثیر قرار می دهد شرکت موظف است از یک روز تا یک ماه قبل از اعمال تغییرات ، از طریق وب سایت شرکت، پرتال کاربران یا پرتال پشتیبانی ویا ارسال خبر نامه به آدرس Email خریداران اطلاع رسانی نماید. خریدار موظف است خود را با این تغییرات سازگار نماید.
هرگاه به دلیل موارد ضروری، شرکت امکان اطلاع رسانی را از دست بدهد ویا فوریتهای فنی وی را ناچار به این امر نماید، مسئولیتی برای اطلاع رسانی زمان ونحوه تغییرات نخواهد داشت ضمنا خریدار به شرکت وکالت می دهد تا درزمان مورد نیاز در جهت بهبود سطح کیفی سرویس، اقدام به انجام فعالیتهای سخت افزاری و نرم افزاری روی سرورهای اختصاصی و سرویسهای میزبانی آن نماید.
۴٫۴ تغییر مالکیت
تغییر مالکیت سرویس از طریق درخواست کتبی خریدار یا نماینده وی ویا ارسال ایمیل درخواست مذکور از طریق آدرس ایمیل موجود در حساب کاربری در پرتال کاربران انجام می گردد.
۱٫۴٫۴ شرکت در راستای حفظ حقوق خریداران خود حق دارد مدارک شناسایی متقاضی تغییر مالکیت را جهت احراز هویت وی و انطباق با مشخصات مالک سرویس دریافت دارد.
۲٫۴٫۴ شرکت می تواند تا زمانی که اطلاعات کافی در مورد موارد مشکوک پیدا نکرده است، اقدامی برای تغییر مالکیت یک سرویس صورت ندهد.
۵ تحویل خدمات
۱٫۵ نحوه تحویل :
۱٫۱٫۵ پس از پرداخت مبلغ سفارش توسط خریدار، با آماده تحویل شدن سرویس خریداری شده، مراتب از طریق ایمیل مندرج در پروفایل ویا برگه سرویس، به خریدار اطلاع داده می شود. عدم دسترسی خریدار به آدرس ایمیل مورد نظر مانع تحویل سرویس نمی گردد.
۲٫۱٫۵ خریدار در صورتی که در بازه زمانی حداکثر زمان تحویل، ایمیل مذکور را دریافت ننماید موظف است حداکثر ۲روز پس از پایان زمان تحویل مجاز بصورت کتبی وبا امضا نامه، مراتب را به بخش فروش شرکت اعلام نماید.
۳٫۱٫۵ در صورت بروز شرایط ویژه فنی ویا محدودیتهای به وجود آمده که تحویل در زمان مقرر آن انجام نشود، شرکت مجاز به افزایش زمان تحویل سرویس تا ۲ برابر خواهد بود.
۴٫۱٫۵ خریدار حق درخواست لغو سرویس خریداری شده، تحویل نشده را تا قبل از سپری شدن ۲ برابر زمان تحویل مجاز آن سرویس نخواهد داشت. به عنوان مثال چنانچه زمان تحویل ۷ روز باشد در صورت عدم تحویل، خریدار تا ۱۴ روز مجاز به انصراف از خرید و دریافت وجه پرداختی خود نمی باشد.
۵٫۱٫۵ شرکت مسئولیتی در قبال عدم تطابق با نیاز و یا عدم استفاده خریدار از سرویس خریداری شده وتحویل شده ندارد.
۶٫۱٫۵ سرویسهای مرتبط با دامنه ای که توسط شرکت ثبت ویا تمدید نشده اند ونزد ثبت کننده دیگری می باشند در هنگام پرداخت فاکتور تحویل شده فرض می گردند.
۲٫۵حداکثرزمان تحویل
۱٫۲٫۵ حداکثر زمان تحویل برای سرویسهای شرکت که با عنایت به شرایط عمومی کشور وبا فرض بدترین حالات شرح ذیل است .
– سرور اختصاصی 2 روز کاری
– راه اندازی نرم افزار 1 روز کاری
۲٫۲٫۵ در صورت عدم انجام سفارش در محدوده حداکثر زمان تعریف شده، مشتری موظف به اعلام کتبی با امضا ذیل نامه به بخش فروش شرکت و دریافت رسید ارسال می باشد.
۳٫۲٫۵ پس از ثبت دامنه و ارائه شناسه وکلمه عبورکنترل پنل آن به خریدار، بدلیل سلب امکان نظارتی از شرکت ، شرکت هیچ مسئولیتی نسبت به آن دامنه نخواهد داشت.
۴٫۲٫۵ در مورد ثبت دامنه های ir که می بایست توسط پژوهشگاه دانشهای بنیادی تایید و فعال گردد، با توجه به اینکه به طور کلی شرکت کنترلی در زمان تایید دامنه نداشته و همچنین به دلیل نقص در مدارک یا مشخصات ممکن است مدت زمان تایید دامنه به طول انجامد، زمان رزرو اولیه دامنه مبنای تحویل قرار می گیرد.
۵٫۳ تطابق با سفارش : در صورت وجود هرگونه مغایرت سرویس ارائه شده به خریدار با مشخصات سرویس، خریدار موظف است مراتب را حداکثر ظرف مدت یک هفته از تاریخ فاکتور به شرکت اعلام نموده و شرکت موظف است مراتب اصلاح را در اسرع وقت به عمل آورد در غیر این صورت، مسئولیت شرکت صرفا محدود به اصلاح سرویس پس از تاریخ اعلام خریدار و فقط تا پایان زمان سرویس مندرج در فاکتور می باشد وزمان سرویس دهی افزایش نخواهد یافت.
۶ امنیت ومحرمانگی
۱٫۶ به طور کلی محیط اینترنت به همان میزان سایر محیط های ارتباطی مانند پست، دورنگار و تلفن، برای انتقال اطلاعات محرمانه امنیت دارد. در کلیه این محیطها ممکن است اطلاعات استراق سمع شوند. به همین دلیل ضمن آنکه شرکت تمام تلاش خود را برای ایجاد محیطی امن برای نگهداری و تبادل اطلاعات به صورت محرمانه می نماید، با این حال به منظور احتیاط، از خریداران می خواهد که همیشه ارتباطات آنلاین اینترنتی خود را نا امن فرض نمایند. شرکت هیچ گونه مسئولیتی در رابطه با امنیت تبادل اطلاعات از شبکه و سرورهای خود، با جاهای دیگر را نمی پذیرد.
۲٫۶ شرکت با تدابیر امنیتی خود مسئول حفظ امنیت پایه سرویس های خود می باشد.
۳٫۶ شرکت مسئولیتی نسبت به ضعف ایمنی ناشی ازنرم افزارها، application ها ویا برنامه های مورد استفاده خریدار ندارد.
۴٫۶ شرکت مسئولیتی نسبت به امنیت تبادل داده ما بین خریدار وسرورهای خود ندارد.
۵٫۶ شرکت مسئولیتی نسبت به در اختیار گرفتن کلمه عبور سرویسهای خریدار، توسط اشخاص ثالث ندارد.
۶٫۶ شرکت موظف به رعایت محرمانگی کلیه داده ها و نرم افزارهای موجود در سرویس خریدار می باشد و همچنین آن را در اختیار اشخاص ثالث قرار نخواهد داد.
۷٫۶ شرکت تلاش خود را برای حصول بالاترین سطح امنیت ممکن برای حساب آنلاین خریداران انجام می دهد. از این رو شرکت نسبت به اموری که در حیطه مسئولیت خریدار از لحاظ نگهداری امنیت حساب خود می باشد، مسوولیتی ندارد.
۷ مرجع قضاوت
در صورت بروز اختلاف، جهت رفع اختلاف، خریدار موظف است بدوا نسبت به اعلام موضوع به واحد روابط عمومی ویا دفتر مدیریت شرکت اقدام نموده و رسید کتبی دریافت نماید. تا موضوع مورد رسیدگی واقع گردد در صورت عدم حصول نتیجه پس از ۱۵روزکاری، خریدار می تواند به شورای انتظامی سازمان نظام صنفی مراجعه نموده تا موضوع را مورد بررسی و رسیدگی قرار داد. ضمنا خریدار و شرکت نظر این شورا را به عنوان حکم مرضی الطرفین پذیرفته وحق شکایت ویا درخواست حکم به سایر مراجع را نخواهد داشت.
۸ فعالیتهای غیر مجاز خریدار
تخطی از هر یک از شرایط درج شده در ذیل موجب تعلیق سرویس می شود .شرکت تنها تشخیص دهنده تخطی از شرایط مندرج می باشد. شرکت حق قطع سرویس بدون هیچ اخطار قبلی و یا اجتناب از سرویس دهی را برای خود محفوظ می دارد. زمانی که شرکت از تخطی یک خریدار از شرایط مندرج اطلاع پیدا می کند نسبت به بررسی فنی و یا حقوقی موضوع اقدام خواهد کرد در این زمان ممکن است برای جلوگیری از ادامه تخلف سرویس خریدار به صورت موقت قطع گردد. پس از تکمیل بررسی ها، شرکت بسته به نوع تخلف مجاز به محدودسازی، تعلیق یا قطع سرویس خاطی خواهد بود. همچنین شرکت در صورت لزوم، حق پیگرد قانونی شکایت و اخذ خسارت از متخلف را نیز برای خود محفوظ می دارد. هر گونه عملی که در اینجا به آن اشاره نشده باشد ولی از نظر قوانین جاری کشور ایران یا کشور محل قرارگیری سرورها خلاف باشد نیز تخلف از شرایط خدمات محسوب می گردد. شرکت هیچگونه وجهی به خریدار متخلف از شرایط خدمات تحت هر عنوان مانند ادعای خسارت یا هزینه مدت باقیمانده سرویس پرداخت نخواهد نمود. همچنین خریدار متخلف مسئول جبران کلیه خسارات مادی و معنوی وارده به شرکت، سایر مشتریان شرکت و یا IDC سرویس مورد نظر خواهد بود :
– استفاده از نرم افزارهای بدون رعایت حق کپی رایت ایران و بین المللی.
– نصب ویا استفاده برنامه ای که موجب اختلال در عملکرد سرور گردد .
– ارسال یا اجرای فایلهای اجرایی مانند فایلهایی با پسوند exe , com , bat , vbs و مانند آنها و در صورت وجود این فایلها بدون اخطار از فضای خریدار حذف می شود و با خریدار بر طبق ضوابط برخورد می گردد.
– خریدار مجاز به استفاده از کدهای مخرب مانند انواع ویروسها و یا سورس هایی که موجب آلودگی یا پایین آمدن امنیت سرور گردد نمی باشد.
– استفاده از برنامه های ضعیف نگارشی که موجب نفوذ به سرویس وسایر سرویسهای دیگرشرکت وسایر خریداران گردد.
– وجود فایلهای حاوی ویروس عمدا ویا سهوا در فضای سرویس مورد خریداری.
– ارسال هرزنامه (Spam ) عمدا ویا سهوا (ملاک، گزارش Spam cop یا سایتهای مشابه و یا بررسی تیم فنی شرکت می باشد) حتی اگر از سرویس میل سرویس دهنده ثالثی استفاده شده باشد.
– ارسال ایمیل به صورت گروهی و تعداد بالا (حداکثر ۳۵۰ ایمیل در روز و ۳۰ ایمیل در ۳۰ دقیقه مجاز می باشد به شرط آنکه کلیه گیرندگان ایمیلها، خودشان درخواست دریافت ایمیل از خریدار را داشته و آدرس و توضیح نحوه لغو عضویت به زبان انگلیسی در متن ایمیل وجود داشته باشد)
– گزارش فنی شرکت و یا IDC که سرور میزبانی در آن می باشد نسبت به انجام اعمال مغایر قانون شرکت.
– عدم رعایت قانون جرائم رایانه ای جمهوری اسلامی ایران (خریدار موظف به کسب اطلاع کامل در مورد این قانون می باشد)
– انجام فعالیتهایی که به هر شکل موجب اختلال در ارائه خدمات شرکت به خریدار و یا سایر خریداران گردد.
– استفاده از سرویس جهت ایجاد اختلال و یا نفوذ در سیستمهای اشخاص ثالث.
– راه اندازی mail server Open relay
– انجام فعالیت IRC
– عدم رعایت محدوده استفاده از منابع تخصیص یافته در هر سرویس.
– مختل کردن امنیت سیستم یا شبکه: در صورت بروز چنین مسائلی شرکت حق پیگرد قانونی و شکایت از متخلف به مراجع قانونی را محفوظ می دارد. نمونه هایی از اختلال در امنیت سیستم یا شبکه شامل موارد ذیل می شود: دسترسی یا استفاده غیر مجاز از داده ها، سیستم یا شبکه، از جمله هر گونه تلاش برای جستجو، اسکن یا آزمایش آسیب پذیری یک سیستم یا شبکه، مداخله در خدمات ارائه شده به هر کاربر، میزبان یا شبکه، شامل: تلاش برای دسترسی به اطلاعات نامه های الکترونیکی، تلاش عامدانه برای پر کردن فضای یک سیستم، تلاش برای تغییر و یا حذف اطلاعات وب سایتها بدون مجوز از مالکان آنها و …
9 محتوا
1٫9 سرویسهای شرکت می بایست در جهت مقاصد قانونی استفاده گردد. انتقال، نگهداری یا انتشار هر گونه اطلاعات یا داده که مخالف هر قانون اجرایی باشد یا مستقیما به تخلف از قانون خاصی کمک کند ممنوع است. این مورد می تواند شامل موارد زیر باشد (البته محدود به موارد زیر نیست)
– قرار دادن هرگونه داده تحت پوشش قانون کپی رایت بدون مجوز.
– استفاده غیر مجاز از علائم و اسامی تجاری دیگران.
– استفاده غیر مجاز از لوگو های دیگران.
– هرگونه تخلف از قانون جرایم رایانه ای ایران.
– اهانت به هر شخص، گروه، سازمان، قوم یا کشور.
– انتشار اکاذیب علیه دیگران.
– کلاه برداری های اینترنتی و هرگونه عاملی که موجب فریب بازدیدکنندگان شود.
– سایتهای فعال در زمینه HYIP ویا دارای سیستم هرمی .
– فروش یا تبلیغ هرگونه کالا یا خدمات غیر مجاز طبق قوانین جاری ایران و کشوری که سرورها در آن قرار دارد.
– سایتهای مرتبط یا حامی گروههای شناخته شده تروریست بین المللی.
– استفاده از سرویس های شرکت برای نگهداری، ارسال، نمایش، انتقال، تبلیغ یا هر عمل مشابه بر روی داده های مرتبط با مسائل جنسی و غیر اخلاقی به هر شکل.
2٫9 مسئولیت محتوای درج شده در سرویس تامین شدۀ خریدار ویا متصل به دامنه خریداری شده از شرکت تماما بر عهده خریدار است. این مسئولیت شامل موارد تخلف عمد وسهو ویا مواردی که توسط اشخاص ثالث نیز انجام می پذیرد خواهد بود.
3٫9 در صورت عدم رعایت قانون جرائم رایانه ای جبران کلیه خسارات وهزینه های مادی ومعنوی کلی وجزئی وارد بر شرکت در پاسخگوئی به مراجع ذی صلاح، بر عهده خریدار خواهد بود.
4٫9 شرکت برطبق قانون موظف است در صورت برخورد با موارد مجرمانه نسبت به انسداد سرویسها و اقامه دعوا و ارائه اطلاعات خریدار که محتوای مجرمانه در سرویس خود ویا در سرویس متصل به دامنه خود را دارد به مراجع قضائی اقدام نماید.
10 مسئولیت خریدار
1٫10 خریدار موظف است که کلیه مواد توافقنامه، ضوابط شرکت و قوانین جمهوری اسلامی ایران را رعایت نماید. درصورت عدم رعایت، شرکت حق قطع سرویس به صورت موقت یا دائم و پیگرد قانونی ودریافت خسارت از خریدار را دارد وخریدار موظف به جبران کلیه خسارات وهزینه های وارد بر شرکت می باشد. همچنین هیچ وجهی بابت فسخ سرویس و یا ایام باقیمانده سرویس یا خسارت وارده به خریدار متخلف، پرداخت نخواهد شد.
2٫10 خریداران مسئول عملکرد خود در رابطه با سرویس تهیه شده می باشند. همچنین می بایست به حقوق سایر خریداران شرکت احترام بگذارند. شرکت حق تعلیق یا قطع دائم سرویس خریداران که به صورت خواسته یا ناخواسته موجب اختلال در سرویس سایر خریداران می گردد را برای خود محفوظ می دارد. ضمنا خریدار حق هیچ گونه اعتراضی را نخواهد داشت
3٫10 به غیر از آن دسته از قوانین که مستقیما به نحوه استفاده از سرویس برمی گردد که با پایان سرویس به پایان می رسد. بندهای دیگر قوانین پابرجا بوده وخریدار همواره موظف به رعایت قوانین عمومی وحقوقی شرکت خواهد بود.
4٫10 کلیه مسئولیتهای عدم استفاده صحیح از سرویس خریداری شده با خریدار می باشد و شرکت تنها مسئول ارائه سرویس استاندارد و بر اساس تعهدات فنی اعلام شده در بسته های میزبانی خود می باشد.
۱1 گارانتی وپشتیبانی
۱٫۱1 این گارانتی صرفا به مشتریانی تعلق خواهد گرفت که مشکل اعلام شده توسط ایشان مربوط به سرویس دهنده بوده و توسط پشتیبانی قابل حل نباشد تعلق خواهد گرفت.
۲٫11 شرکت تنها مسئولیت سرویس دهی در حوزه خرید را دارد. در خصوص اختلالات و موارد دیگر مانند ارتباط اینترنت خریدار وبرنامه نویسی وب ونرم افزارها ومشکل دامنه ای که نزد دیگران ثبت شده است مسئولیتی متوجه شرکت نمی باشد.
۳٫11 ملاک وجود اختلال در سرویس، گزارش واحد فنی ویک سایت Tracer معتبر که باید توسط شرکت تائید شده باشد، است.
۴٫11 زمان اختلال در سرویس خریدار در صورت درخواست کتبی وی با اعلام مدت اختلال وتائید واحد فنی، در صورتی که میزان تجمعی آن از ابتدای دوره از ۰٫۲% کل دوره بیشتر باشد، به مدت سرویس افزوده می گردد .
۵٫11 ارائه خدمات پشتیبانی در شرکت بر مبنای پرتال پشتیبانی وبه صورت ۲۴ ساعته وهفت روز هفته می باشد. ضمنا به درخواستهایی که از طریق ایمیل، ویا تلفن اعلام گردد نیز رسیدگی می شود(در ساعات اداری از طریق تلفن و پرتال پشتیبانی و email در در ساعات غیر اداری از طریق email و پرتال پشتیبانی.)
خدمات پشتیبانی از طریق تلفن در ساعات و روزهای کاری از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۷ در روزهای پنج شنبه از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۴ انجام می گردد.
۶٫11 نحوه ارتباط مستند خریدار برای درخواستهای گارانتی و پشتیبانی باید از طریق پرتال پشتیبانی باشدکه زمان دقیق ارسال درخواست، زمان دقیق رسیدگی وهویت خرید مشخص باشد.
۷٫11عدم رضایت از خدمات بخش پشتیبانی و فنی می بایست به سرعت (ظرف ۲۴ ساعت) از زمان وقوع به واحد شکایات و یا دفتر مدیریت از طریق پرتال پشتیبانی اعلام گردد.
۸٫11 سرویس ها و رویه عمومی شرکت بر اساس استاندارد فنی بین المللی و مصالح شرکت تعریف شده و برای خریدار خاص غیر قابل تفکیک و تغییر است وخریدار موظف است بررسی لازم خود را قبل از خرید سرویس بعمل آورده باشد.
۹٫11 شرکت مسئولیتی در قبال عدم تطابق سرویس خریداری شده با نیاز مشتری ندارد.
۱۰٫11 شرکت نسبت به نصب و عملیاتی شدن نرم افزارهائی را که مورد تائید بخش فنی نمی باشد، مسوولیتی ندارد.
۱۱٫11 میزان مسئولیت شرکت در مقابل حوادث ناخواسته و خسارات غیر مستقیم وارد بر خریدار در استفاده از سرویس و یا اطلاعات خریدار محدود به بند خسارات این قانون خواهد بود.
۱2 ضوابط خاص میزبانی
1٫12 شرکت مسئولیتی در قبال تحویل داده های موجود در فضای میزبانی وب به خریدار نداشته و خریدار موظف به استفاده از FTPخواهد بود.
2٫12 شرکت مسئولیتی نسبت به بارگذاری اطلاعات (Upload) در فضای میزبانی خریدار ویا download اطلاعات وی به صورت رایگان، ندارد.
3٫12 شرکت مسئولیتی نسبت به نصب نرم افزار برای خریدار به صورت رایگان، ندارد.
4٫12 شرکت تلاش خود را جهت راهنمایی خریدار در مسائل فنی می کند ولی خریدار خود مسئول است با اطلاعات فنی سرویس میزبانی وب آشنائی داشته باشد و شرکت مسئولیتی نسبت به آموزش نحوه بهره برداری صحیح از سرویس ندارد.
۱3 ضوابط خاص اجاره سرور مجازی و اختصاصی
1٫13 شرکت مسئولیتی در قبال پشتیبانی فنی برای سرورهای مجازی و اختصاصی به خریدار نداشته و خریدار موظف به استفاده از ارتباط ریموت خواهد بود مگر آنکه خلاف آن در تعرفه اعلام شده باشد.
2٫13 شرکت تنها در صورت بروز مشکلاتی که موجب عدم دسترسی به سرور از راه دور می گردد مسئول پشتیبانی فنی سرور بوده و البته در صورتی که بروز مشکل به خاطر سو عملکرد خریدار باشد هزینه پشتیبانی از خریدار اخذ خواهد شد.
3٫13 در صورت بروز مشکل سخت افزاری که موجب عدم دسترسی به سرور شود خریدار موظف به اعلام مورد به بخش پشتیبانی شرکت بوده و شرکت پس از اطلاع موظف به تعویض سخت افزار معیوب به هزینه خریدار می باشد.
14 سایر ضوابط خاص
1٫14 خریدار موظف است سرویسهایی که نزد شرکت تمدید می نماید را از نظر تمدید شدن کنترل نموده ودر صورت عدم اعمال مراتب تمدید توسط شرکت، حداکثر ۷روزتقویمی پس از زمان انقضاﺀ مراتب را کتبا به مقام مسئول ویا واحد شکایات ارسال نماید.
2٫14 توافقات خاص تنها به صورت کتبی وبا مهرو امضاﺀ مجاز شرکت معتبر خواهد بود و توافقات با پرسنل به صورت کتبی یا شفاهی و یا به هر شکل دیگر از درجه اعتبار ساقط است .
3٫14 خریدار موظف است تحویل ، تطابق واجرای صحیح سرویس خریداری شده را کنترل نماید.
4٫14 مسئولیت اطلاع از زمان انقضا سرویس وکنترل آنها بر عهده خریدار می باشد لیکن شرکت، انقضاء سرویسهای خریدار را از ۱ ماه قبل از طریق پست الکترونیک به وی یادآوری می نماید و عدم دسترسی خریدار به پست الکترونیکی خود، مسئولیتی را برای شرکت ایجاد نخواهد کرد.
5٫14 وضعیت اعتبار، فهرست سرویسها و پرداختهای خریدار در حساب کاربری وی در پرتال کاربران قرار دارد که همواره می تواند برای آگاهی از وضعیت عملکرد خود از طریق شناسه و کلمه عبور خود به آن مراجعه نماید.
6٫14 مدت زمان قطع سرویس ناشی از عدم پرداخت مطالبات شرکت، بررسی جرائم واعمال تشخیص کارشناسی به مدت زمان سرویس دهی افزوده نمی گردد.
7٫14 امکان دریافت هرگونه سرویس هدیه و یا کمک هزینه های پیش بینی شده در برخی از سرویسها، تنها در هنگام خرید بسته وجود دارد و طی مدت قرارداد امکان رجوع به آن وجود نداشته و در صورت عدم استفاده، هزینه آن به حساب کاربری خریدار واریز نمی شود.
15 نسخه پشتیبان (Backup)
1٫15 به طور کلی مسئولیت تهیه نسخه پشتیبان از داده ها و فایلها با خود خریداران بوده و همه خریداران می بایست پشتیبان کلیه داده های مورد نیاز خود را در جایی غیر از تجهیزات و سرورهای شرکت نگهداری نمایند. در صورت بروز هر مشکل و عدم توانایی بازگرداندن اطلاعات از آرشیو بکاپ، هیچ گونه اعتراضی مسموع نخواهد بود و شرکت در این زمینه هیچگونه مسئولیتی ندارد.
2٫15 مسئولیت بکاپ گرفتن در سرویس های سرورهای اختصاصی صرفا به عهده خود خریدار می باشد و شرکت در این زمینه هیچگونه مسئولیتی ندارد.
۱6 شرایط و قوانین مالی
1٫16 نحوه پرداخت در پرتال کاربران درج شده است. به طور عمومی خریدار موظف است مدارک پرداخت خود را تا پایان مدت سرویس نگهداری نماید.
2٫16 خریدار موظف است پرداخت خود را به طور نقدی ویا در وجه حسابهای اعلام شده در پرتال کاربران بپردازد. در شرایطی که شرکت در راستای مساعدت با خریدار اقدام به پذیرش چک مدت دار در خصوص فاکتور وی نماید، با عدم وصول وجه چک، خریدار موظف است در روز سررسید فورا اقدام به واریز وجه به حسابهای اعلام شده نماید و لاشه چک خود را دریافت نماید در غیر این صورت هزینه تاخیر در وصول اسناد ،پیگیری های حقوقی ، ایاب و ذهاب و سایر موارد نیز بر عهده خریدار خواهد بود. ضمنا در این گونه موارد شرکت حق دارد ضمن تعلیق سرویس، فاکتور خریداری که قسمتی از وجه آن در زمان مورد توافق وصول نشده را باطل نموده وخسارات وارده بر شرکت وهزینه سرویس را از آن کسر نماید.
3٫16 به دلیل محدودیت های نگهداری داده های حسابداری، فیش بانکی و یا حواله ای که برای افزایش اعتبار و یا پرداخت یک صورت حساب پرداخت شده، تنها تا ۶ ماه پس از واریز قابلیت استفاده را خواهد داشت.
4٫16 شرکت، حق تامین و وصول کلیه مطالبات و جرائم ، سود تاخیر در پرداخت و سایر هزینه های خود از محل قطع موقت و یا دائم کلیه سرویسها و اعتبارات خریدار نزد خود را خواهد داشت و در صورتی که خریدار فورا به اخطار اعلام شده از سوی شرکت توجه ننماید، حق هر گونه اعتراض بعدی را از خود سلب می نماید. لازم به ذکر است که مدت قطعی سرویس ناشی ازعدم پرداخت مطالبات شرکت، به مدت سرویس دهی افزوده نخواهد شد و کلیه مسئولیتهای ناشی از این نوع قطع سرویس برعهده خریدار می باشد
5٫16 بازگشت وجه :
6٫16 شرکت معادل ۷ روز تقویمی از زمان خرید دارای ضمانت برگشت وجه است و این در صورتی است که موارد مربوط به مسئولیت خریدار نقض نشده باشد. گارانتی بازگشت وجه شامل سرویس های ثبت دامنه ،گواهینامه های امنیتی ، خریدهای ارزی ،لایسنس ها ،آی پی اختصاصی،نرم افزارهای خریداری شده،سرور مجازی ماهیانه ، سرور اختصاصی ماهیانه و طراحی سایت نمی شود.
6٫16 برگشت وجه با درخواست کتبی مالک تنها با حضور وی یا نماینده قانونی او در محل شرکت با پرداخت چک به نام خریدار یا نماینده قانونی وی و در تاریخ ابتدای ماه شمسی آینده پس از کسر هزینه های قرارداد شامل هزینه پیک (در صورتی که وجه توسط پیک دریافت شده باشد) و یا هزینه کارمزد بانک (در صورتی که مبلغ توسط پرداخت آنلاین بانک پرداخت شده باشد) ممکن است.
7٫16 جرائم :
1٫7٫16 شرکت حق دریافت هزینه فنی جهت رفع مسدودی یک سرویس را خواهد داشت.
17 فورس ماژور
شرکت هیچ گونه مسئولیتی در برابر عدم انجام تعهدات خود در هنگام موارد فورس ماژور مانند بلایای طبیعی، جنگ، شورش، آشوب اجتماعی، انفجار، اعتصاب، محدودیتهای دولتی و تحریم را ندارد. با این حال در صورت بروز چنین مواردی شرکت تلاش خود را برای کاهش اثرات این موارد را می نماید. بروز هر یک از موارد فورس ماژور موجب تخطی خریداران از شرایط خدمات نخواهد شد.
تحریم و عدم امکان تبادل ارز از موارد فورس ماژور خواهد بود.
18 انقضاء و تمدید خدمات
تاریخ تمدید یک سرویس منقضی شده، از زمان تاریخ انقضاء قبلی خواهد بود همچنین شرکت مسئولیتی در قبال نگهداری و ارائه اطلاعات و داده های خریدار پس از تاریخ انقضا نخواهد داشت.
19 پذیرش مواد توافقنامه و ضوابط
با پرداخت مبلغ فاکتور و یا عضویت در سایت شرکت، خریدار مواد توافقنامه و ضوابط شرکت را پذیرفته و نیازی به اخذ امضاء از خریدار وجود ندارد.
20 رویه حفاظت
شرکت درقبال حفاظت کامل از اطلاعات شخصی خریدار مسئول بوده و حق استفاده وارائه به اشخاص ثالث ویا استفاده تبلیغاتی را ندارد وتنها در صورت دریافت حکم قضائی اطلاعات شخص مورد تقاضا را بنا بر ضرورت قانونی در اختیار مقام قضائی قرار خواهد داد.
۲1 خسارت و رفع مسئولیت
1٫21 خدمات شرکت به همان شکلی که هستند ارائه می شوند و هیچ گونه گارانتی صریح و ضمنی شامل آنها نمی گردد. ضمنا هیچ گونه ضمانتی مانند مطابق نیاز خریدار بودن، بی عیب بودن، عدم قطعی، امنیت و … ارائه نمی شود. همه ضمانتهای کتبی و شفاهی در مورد سرویسهای شرکت که توسط کارکنان یا نمایندگان و یا سایرین ارائه شوند، فاقد اعتبار می باشند. شرکت هیچگونه خسارتی بابت عملکرد سرویس خود به هر نحو نمی پردازد. شرکت تحت هیچ شرایطی مسئول حوادث احتمالی (مانند از دست رفتن داده ها روی سرور) نخواهد بود.
2٫21 سقف خسارات اثبات شده توسط مرجع رفع اختلاف به خریدار برای هریک از انواع سرویسها حداکثر معادل هزینه پرداختی آن سرویس توسط خریدار بوده و شرکت هیچ گونه مسئولیتی در قبال جبران خساراتی مازاد بر این مبلغ نخواهد داشت.
22سلب اختیار
عدم اجرای بخشی از ضوابط و مواد توافقنامه شرکت نسبت به خریدار یا دیگران به منزله سلب حق اجرای مواد توافقنامه از شرکت نمی باشد.